در راه سلوک

معبودا! اگر تو خود، از روی رحمت (سلوکم را) با توفیق نیکو آغاز نکنی، پس کیست (به جز تو) که مرا به سوی تو کشاند(فرازی از دعای صباح)

در راه سلوک

معبودا! اگر تو خود، از روی رحمت (سلوکم را) با توفیق نیکو آغاز نکنی، پس کیست (به جز تو) که مرا به سوی تو کشاند(فرازی از دعای صباح)

از یک دست بدهی از دست دیگر می گیری

خاطره ای در انفاق فقط برای عبرت امثال ما

دوستی از دوستان طلبه ما تعریف می کرد:

فهمیدم در حادثه  سیلی که برای مردم مسلمان پاکستان آمده بود مردم نیاز شدیدی به کمک دارند. لذا تصمیم گرفتم مبلغی را کمک کنم. مبلغی بود که برایم در آن شرایط خیلی زیاد بود. اما دیدم جان آنها در خطر است و کودکان و پیرمردان مسلمان، در شرایط سختی با مرگ دست و پنجه نرم می کنند. لذا با خودم گفتم آنها خیلی نیازشان شدید تر است. برای ما بعدا خدا می رساند. خدایی که هیچ وقت ما را تنها نگذاشته و هیچ گاه روزیمان  را بر زمین نگذشته است. لذا با اطمینان خاطر از مبلغی دل کندم و کمک کردم.

چقدر سریع خدا جوابم را داد. روز تمام نشده بود خدا بیشتر از آن را به من رساند به گونه ای که به دلم افتاد این جواب آن کمکی بود که در راه خدا انفاق کردی. رفتم مسجد سیدی روحانی مرا صدا زد و گفت تو مشهدی هستی؟ گفتم بله. گفت: این پول را بگیر و برو ترمینال برای این جوان بلیت برگشت به کرمان بگیر . مبلغی را هم به او بده تا برای خودش غذا تهیه کند و بقیه اش را به من برگردان. یک ایران چک به مبلغ 50هزار تومان بود. جوانی بود سرباز و می خواست برگردد پادگان. سید پی به صداقتش برده بود و طرف سه روز هم بود گرسنه بود. من اول گفتم سرم خیلی شلوغ است چون فکر می کردم می بایست برای گرفتن بلیت بروم ترمینال. لذا گفتم اول وقت نمی کنم. اما بعدا به ذهنم خطور کرد که همین داخل شهر باجه های بلیت فروشی بلیت اتوبوس هست که بتوان تهیه کرد. لذا پذیرفتم. 15دقیقه مانده بود به اذان مغرب. رفتم و طبق امر سید انجام دادم و برگشتم. ما بقی را که خواستم به سید برگردانم گفت باشه پیش مال خودت. شما که طلبه هستی و من هم که طلبه هستم. از یک جیب می ره به جیب دیگر. ثواب این کار( کمک به این جوان) هم مال خودت.

خیلی اصرار کردم که نپذیرم اما اصرار او بیشتر ازمن که الا و بالله باشه مال تو. من هم که چاره ندیدم پذیرفتم. اما برایم خیلی جالب بود که بندگانی هستند این مال برای آنها مثل کلوخ است و راحت از آن دل می کًنند و در راه خدا انفاق می کنند. خدا ما را در این راه موفق گرداند. و دوم اینکه خدای رئوف چقدر سریع پاداش کار انفاق را می دهد. قبلا شنیده بودیم  امثال چنین اتفاقاتی را در حالات دیگران اما این بار برای خودم اتفاق افتاد لذا فهمیدم که اگر مالی را خالصانه هر چند ناچیز در راه خدا انفاق کنی  چند برابرش را دریافت می کنی. تازه اینها در دنیاست اجر آخرتش جای خود دارد. از یک دست بدهی از دست دیگر می گیری الان برایمان باور شد.

لذا در سی برای خودم شد که خدا حب دنیا و مافیها را از دلمان خارج کنه تا خیلی راحت از آن دل بکًنیم.

نظرات 2 + ارسال نظر
mahmood جمعه 26 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 09:07 ق.ظ http://eiml.blogfa.com/

salam
be soorate etfaghi va az google varede weblaget shodam
az inke dasti dar neveshtan dari kheyli khoshhalam
mikhastam ye lotfi bokoni va to weblage man ye nazar bezari
nazare shoma baram moheme
ehsas mikonam dar khosoose aghaye seda ebi va weblage man harf haye ziadi dashte bashi
lotf kon va bekhatere inke to weblaget nazar gozashtam nazare arzeshmandeto be man elam kon
kheyli mamnoon az tavajohet

ناشکیبا جمعه 26 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 10:11 ق.ظ http://www.nashakiba.ir

خیلی جالب بود لذت بردم .
به من هم سر بزن[گل][گل][گل]

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد