در راه سلوک

معبودا! اگر تو خود، از روی رحمت (سلوکم را) با توفیق نیکو آغاز نکنی، پس کیست (به جز تو) که مرا به سوی تو کشاند(فرازی از دعای صباح)

در راه سلوک

معبودا! اگر تو خود، از روی رحمت (سلوکم را) با توفیق نیکو آغاز نکنی، پس کیست (به جز تو) که مرا به سوی تو کشاند(فرازی از دعای صباح)

غربت فاطمی بودن در این عصر و زمانه

سیدجواد حسینی در وبلاگ مرصادیان نوشت:

فرارسیدن ایام شهادت صدیقه کبری ، زهرای مرضیه را به امام زمان ( عجل الله تعالی فرجه الشریف ) تسلیت عرض می کنم.

وقتی نام حضرت زهرا سلام الله علیها برده می شود واژگانی مثل حجاب ، عفاف ، مبارزه عملی با ظلم و ظالم ، حقیقت طلبی و دفاع از ولایت تداعی می شود. می گویم واژگان ، چون خیلی وقت است که منظومه و مجمع جامع این آرمان ها و ارزش ها را صرفا باید در لابلای صفحات بحارالانوار مجلسی (ره) ملاقات کنیم. خدا رحمتت کند حجاب ... خدا بیامرزتت عفاف ... یاد دفاع شیرزنانه در دفاع از ولی و مولا بخیر... نمی گویم دور و برمان دیگر چادری نیست ، دیگر با حجاب نمی بینیم ، نمی گویم با حیا و عفیف در شهر و کوی و برزن نیست ، اما چادری های واقعی ، با حیا ها ، عفیف ها ، غریب شده اند ، کمرنگ شده اند . تازه فاطمی بودن که فقط چادر و پوشیه نیست ، بر فرض اینکه زنی یا دختری ، حجابش حجاب باشد ، جلوه گری نباشد ، نوبت به باطن فاطمی می رسد . باطن فاطمی ، حمایت شجاعانه از ولی و خط ولایت است. این که در صورت نیاز بتوان از نام و نان عبور کرد ، تا ولایت بماند . تا دین بماند . فاطمی شدن و فاطمی ماندن تنها مخصوص زن ها و دختران نیست. فاطمه زهرا الگوی مردان هم هست ، حتی در عفاف و حیا . قبول کنیم مردان هم از حیا و عفاف بی نیاز نیستند .

خدایا مردان و زنان جامعه ما را از فاطمیون واقعی قرار بده و عاقبت همه را ختم به خیر نما . بحق محمد و آل محمد

آمین یارب العالمین

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد