در راه سلوک

معبودا! اگر تو خود، از روی رحمت (سلوکم را) با توفیق نیکو آغاز نکنی، پس کیست (به جز تو) که مرا به سوی تو کشاند(فرازی از دعای صباح)

در راه سلوک

معبودا! اگر تو خود، از روی رحمت (سلوکم را) با توفیق نیکو آغاز نکنی، پس کیست (به جز تو) که مرا به سوی تو کشاند(فرازی از دعای صباح)

بهترین وقت دعا از دیدگاه حضرت زهرا (سلام الله علیها)

یکى از مهمترین و لازمترین امور زندگى یک مؤمن ارتباط برقرار کردن با خدا از طریق دعا و نیایش است در زندگى اولیاء خدا دعا جایگاه اساسى و ویژه دارد و بخش مهمى از بهترین اوقات آنها اختصاص به دعا و نیایش دارد.
در قسمت دعا، انبوهى از دعاهایى که از ناحیه مقدس حضرت زهرا علیهاالسلام رسیده فهرست‏وار نقل کردیم. اما یکى از مسائل دیگر در مورد دعا رعایت آداب دعا از جمله زمان دعا است. اولیاء خدا مترصد اوقات بودند و بهترین زمانها را براى دعا انتخاب مى‏نمودند در اینجا به روایتى مى‏پردازیم که یکى از اوقات مناسب براى دعا را فاطمه زهرا علیهاالسلام به ما در قول و عمل معرفى مى‏کنند:

ادامه مطلب ...

فضائلی از فاطمه (سلام الله علیها)

 

."

ما از این دریای فضائل و مناقب، تنها قطره ای را بیان می کنیم:

1)حضرت امام محمد باقر (علیه السلام) میفرماید: ". . .بر جمیع خلق خدا از جن و انس و پرندگان و وحوش و نیز جمیع ملائکه و انبیاء الهی - جز رسول خاتم -واجب بوده است که از فاطمه علیهاسلام اطاعت کنند. "

2) فاطمه (سلام الله علیها) هنگامی که در بطن مادرش
خدیجه علیهاسلام
بود با مادر خود هم صحبت میشد، از جمله در وقتی که کفار از رسول خدا خواستند که ماه را دو نیمه کند حضرت خدیجه فرمود: زیانکار است کسیکه محمد صلی الله علیه و آله و سلم را تکذیب کند در حالیکه او بهترین فرستاده هاست، در این هنگام فاطمه علیهاسلام از شکم مادر ندا کرد، مادر جان غمگین مباش و نترس خدا با پدر من است .

3)
حضرت صادق (علیه السلام) فرمود: ". . .فاطمه علیهاسلام، اوست صدیقه کبری و بر محور معرفت او اقدام گذشته، حرکت میکردند یعنی تمام ملتهای انبیاء سلف موظف به معرفت فاطمه علیهاسلام بوده اند."

ادامه مطلب ...

سلام بر مادرم

سلام بر دختر نبی خدا که درود خدا بر او و خاندان پاکش باد؛

سلام بر نور چشم رسول خدا؛

سلام بر زهرای اطهر، سیده و مولای زنان عالم؛

سلام بر همسر حیدر کرار ، امیر مؤمنان (علیه السلام)؛

سلام بر مادر حسنین دو سرور جوانان اهل بهشت؛

مادر من!

(چرا نگویم مادر. مگر نگفتند امام پدر معنوی مؤمن است. و از پدر به ما نزدیکتر. شما نیز مادر معنوی ما)  

سوال و شاید سوالاتی ذهنم را درگیر کرده و به خود مشغول؛

مگر شما همان نبودید که رسول خدا (صل الله علیه و آله) درباره شما فرمود: هر کس تو را بیازارد مرا آزرده و هرکس مرا، خدا را آزرده.

مگر بارها و بارها بر دست مبارک شما بوسه نزد؟ چرا باید بعداً محل ضربه اغیار شود؟  

مگر شما آن کسی نبودید که وقتی خدمت پدر مشرف می‌شدید، تمام قد برایتان بلند می‌شد و به استقبالتان می‌شتافت؟ 

ادامه مطلب ...